Ernæringsenheden på Herlev og Gentofte Hospital

  • Hjem
  • Danmark
  • A
  • Ernæringsenheden på Herlev og Gentofte Hospital

Ernæringsenheden på Herlev og Gentofte Hospital Vi laver god mad til patienter, pårørende og personale - og vi gør det mad vilje!

Ernæringsenheden på besøg hos Rokkedahl økologiske slagteri og farm i Nordjylland med de øvrige regioner for at høre, se...
09/06/2026

Ernæringsenheden på besøg hos Rokkedahl økologiske slagteri og farm i Nordjylland med de øvrige regioner for at høre, se og smage omkring de store og nødvendige forskelle der ligger imellem konventionelt og økologisk kylling🐓 💚
Tak for dyb indsigt til

Med fokus på udvikling, kvalitet og nye løsninger har vores kantineleder Tobias sammen med vores udviklingsmedarbejder B...
05/06/2026

Med fokus på udvikling, kvalitet og nye løsninger har vores kantineleder Tobias sammen med vores udviklingsmedarbejder Bikram stået i spidsen for implementeringen af en ny rørægsmaskine i caféen på Gentofte.

Efter flere ugers test, justeringer og smagsvurderinger er vi nu klar til at servere frisklavet økologisk røræg til vores gæster.

Det er den første installation af sin slags på et hospital i verden – og den første i Danmark.

For os handler innovation ikke om teknologi alene. Det handler om at skabe bedre madoplevelser, høj kvalitet og samtidig tænke smart i den daglige drift.

Hver portion tilberedes på bestilling, så efter cirka ét minuts ventetid får du frisklavet økologisk røræg – lavet specielt til dig.

Prisen er 25 kr. pr. portion, og selvfølgelig har vi sørget for en ekstra god pris til vores hårdtarbejdende kolleger på hospitalet.

Vi er stolte af resultatet og glæder os til at servere jer de første portioner. 💚

I dag har vi fejret vores elever Rosemary og Rojjarin, der nu kan kalde sig uddannede ernæringsassistenter🎓Med flotte sv...
08/05/2026

I dag har vi fejret vores elever Rosemary og Rojjarin, der nu kan kalde sig uddannede ernæringsassistenter🎓
Med flotte svendeprøver bestået, venter nu de sidste ugers praktik inden de flyver fra os, og skal folde deres mad- og ernæringskyndige vinger ud 🦋
Kæmpe stort tillykke til jer begge🤩🥳🙌🏻


, bæredygtighedsleder og udsendt for Ernæringsenheden, deltog i dag midt i København, hvor maden, jorden og fremtiden bl...
06/05/2026

, bæredygtighedsleder og udsendt for Ernæringsenheden, deltog i dag midt i København, hvor maden, jorden og fremtiden blev talt om som det samme.
På Madland Festival samledes hele fødevareværdikæden for at lytte, forbinde og gentænke.
Mellem madsystembrydere og landskabsarkitekter åbnede samtalerne sig om bæredygtige landskaber og byrum, der kan bære et moderniseret, naturligt fødevaresystem – med værktøjer som økologi – i harmoni med mennesket, jorden, vandet og planeten.
Vi lyttede til perspektiver fra Ghana Food Movement,
blev mindet om frøenes betydning med Noah og Nordic Seed Alliance,
mærkede fællesskabet hos , ,
 og ,
og visionerne fra Shaping Future Food Spaces.
satte ord på det globale ansvar,
og Marie – stifter af – blev med rette hyldet for sit store og vedholdende arbejde med i syv år at samle, forene og udvikle bevægelsen for en mere naturlig, ansvarlig og fremtidsduelig madkultur.
Musikere fortolkede ordene fra en biodynamisk æbleavler,
så de ikke blot blev hørt – men mærket.
Vi er i en tid, hvor det er nødvendigt at bryde med gamle fødevaresystemer.
For i fællesskab at tage ejerskab over naturlige, selvforsynende og lokale fødevaresystemer, der sikrer naturlige råvarer, lokale arbejdspladser og sund, nærende mad, jorden kan holde til.
Og for at bringe de sociale måltider tilbage.
Der, hvor vi igen mødes.



I går var vi forbi Planteløftet ON TOURpå HRS i Valby. Fokus på grønt, smag og nye måder at arbejde med råvarer på.Tusin...
01/05/2026

I går var vi forbi Planteløftet ON TOUR
på HRS i Valby.
Fokus på grønt, smag og nye måder at arbejde med råvarer på.
Tusind tak for en inspirerende dag,
og for at samle så mange fantastiske ildsjæle fra vores område.
Vi tager især nye spædende ideer om umami, korn og bælgfrugter med hjem. 💚

27/04/2026

Gitte og Emilie har i dag været på besøg på og holde oplæg for 4. semesterstuderende om kommunikationsteknologi og Herlevs Herligheder🤩
Tak for interessen, jeres tid og mange nysgerrige spørgsmål🙌🏻

I dag var for Jens Ginnerup fra ernæringsenheden HGH afsat til at indgå i rundbords dialog med Rasmus Prehn, Sybille Kye...
23/04/2026

I dag var for Jens Ginnerup fra ernæringsenheden HGH afsat til at indgå i rundbords dialog med Rasmus Prehn, Sybille Kyed og Mette Villekær fra Økologisk landsforening, Karen Hamann LivOrganic, Betina Bergmann Madsen fra Københavns Kommune og Amanda Bohl fra ISS.
Temaet er hvordan vi kan vende udfordringer til potentialer igennem fremtidens udbud i offentlig og privat regi.
Der var bred og MEGET engageret debat om økologiens rolle som potentiel løftestang som bred bæredygtig driver, til at kunne realisere fremtidens politiske målsætninger ift. klima og miljø.
Ligeledes var der livlig debat om hvordan fremtidens indkøbsafdelinger og jurister bliver en essentiel spiller til at omsætte de nødvendige behov i begge ender af værdikæden til smarte udbud der gavner miljø, klima og lokal fødevaresikkerhed.
Nogen af værktøjerne der blev drøftet var opkvalificering, ressourcer til udbudshåndtering, sorter, sæsoner, bredest mulig enighed, dynamik frem for statisk.
Denne snak er nødvendig for fremtidens jordklode og den fortsætter i så mange rum som muligt, indtil vi kan konkretisere løsningsmodeller snarest, men alle var vi enige om at politikerne er vigtige her💚🧑‍🍳🐓🐖🐮🥬🥔

Besøg fra Odense Universitetshospital i dag med oplæg om vores a la carte koncept, ernæring til småtspisende og ernæring...
22/04/2026

Besøg fra Odense Universitetshospital i dag med oplæg om vores a la carte koncept, ernæring til småtspisende og ernæringstruede, højkvalitetsprotein, digitale løsninger, udveksling af opskrifter og drøftelser om service. Vi kom vidt omkring og håber at Joy, Rie og Marcus er taget inspireret tilbage til Fyn 🙏🏼

I dag sender vi vores dygtige kantineleder videre til en ny spændende rolle som områdeleder i Portørafdelingen 🙌Tusind t...
27/03/2026

I dag sender vi vores dygtige kantineleder videre til en ny spændende rolle som områdeleder i Portørafdelingen 🙌

Tusind tak for seks fantastiske år – det har været en fornøjelse at arbejde sammen med dig!

Du har bidraget med faglighed, varme, smil og nysgerrighed – og ikke mindst en stærk vilje til forandring. Du har sat et tydeligt aftryk på kantinernes udvikling, især med fokus på bæredygtighed og grønnere mad 🌱🤗

Vi ønsker dig alt det bedste i din nye rolle, Portørafdelingen er heldige at få dig!

I dag sender vi vores dygtige kantineleder videre til en ny spændende rolle som områdeleder i                    Portøra...
27/03/2026

I dag sender vi vores dygtige kantineleder videre til en ny spændende rolle som områdeleder i Portørafdelingen 🙌

Tusind tak for seks fantastiske år – det har været en fornøjelse at arbejde sammen med dig!

Du har bidraget med faglighed, varme, smil og nysgerrighed – og ikke mindst en stærk vilje til forandring. Du har sat et tydeligt aftryk på kantinernes udvikling, især med fokus på bæredygtighed og grønnere mad 🌱 🤗

Vi ønsker dig alt det bedste i din nye rolle – Portørafdelingen er heldige at få dig!

Adresse

Borgmester Ib Juuls Vej 1
A
HERLEV

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Ernæringsenheden på Herlev og Gentofte Hospital sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del