29/04/2026
Jaetaanko me sama fiilis kiireestä?
Mä lähestyn tätä nyt mun työn kautta. Kerro sinä miltä susta asiakkaana tuntuisi seuraava kuvitteellinen tilanne?
Teen sulle rentouttavaa kasvohoitoa, vaikka Gua Shaa kun hoitolan puhelin pirahtaa. Keskeytän hoidon ja menen vastaamaan. Saadaan uusi aika varattua toiselle asiakkaalle ja palaan tekemään sun kasvohoitoa.
Laitoin aikataulun tiukaksi ja seuraava asiakas soittaa ovikelloa kun olet vasta nousemassa hoitotuolista. Hoidetaan nopeasti sun hoidon maksu, tuoteostot ja seuraavan ajan varaus. Nopeat heipat, pikainen hoitopaikan siivous ja seuraava asiakas petiin.
Mulle tuo tilanne tarkoittaisi, että sykkeet on koholla (ja varmaan verenpainekin), ajatus laukkaa edellisen ja alkavan hoidon välillä, ei oikein pysty keskittymään. Arvaa mikä on tilanne loppupäivästä jos sama rumba jatkuu iltaan asti 🥵
Nyt on sun vuoro kertoa kommenteissa miltä tuntuisi jos sun hoito keskeytyisi toistuvasti tai jos tekisin hoidot "liukuhihnalla". Katoaako rentoutumisen tunne vai pystytkö olemaan tyynellä fiiliksellä?
Mä päätin, että mun hoitolassa ei kiireellä ole sijaa. Juuri tästä syystä mulla on aika pitkät hoitoajat. Joku voisi sanoa, ettei ole kannattavaa, m***a mä en tykkää tehdä asioita aikataulupaineen alla. En ole hidas, m***a en halua hosua👌
Aika selvää on, etten vastaa puhelimeen kesken hoidon. Vastaajaan voi jättää viestin, mulle voi laittaa tekstarin tai whatsapp-viestin niin palaan heti kun ehdin. Näin kodin yhteydessä työskennellessä ovikello ei juurikaan soi hoitojen aikana 👌
Mulla on myös käytössä ns. vartin vaihto eli jokaisen hoidon välissä on automaattisesti 15min tauko. Siinä ehdin hyvin siistiä hoitopaikan ja nollata omat ajatukset 👌
Mä uskon vahvasti, että mun oma rentous välittyy myös sulle hoidon aikana niin että pystyt nauttimaan hoidosta paremmin ❤️ Jaatko saman ajatuksen?