21/05/2026
Känner ni igen er? Den här lilla modellen är faktiskt från 60-talet och föreställer en innergård i ... Vivalla. 🤩 Visst ser du det nu?
Om du, som vi, gillar byggnader i miniatyr så vet vi precis var du ska gå. Just nu kan du se alla bidrag till ny glasskiosk i Stadsparken. 🍨 Fram till 22 maj hittar du bidragen strömsladd i en utställningslokal på Drottningsgatan 49 🤩
Bildkälla: Örebro stadsarkiv/Åke Ahlstrand, 1968