09/06/2026
"Hur orkar ni?"
Det gör vi inte alltid. ❤️
Just nu är det årets mest intensiva period. De sista sådderna ska avhärdas, allt som är redo ska planteras ut och det som går att direktså måste ner i jorden. Samtidigt växer ogräset snabbare än någonsin.
Den här helgen har vi haft turen att få hjälp av min syster, och det har gjort stor skillnad. Mer om det kommer i ett senare inlägg.
Samtidigt är lilleman förkyld, vilket har inneburit tuffa nätter och trötta dagar. Men mitt i allt försöker vi stanna upp och njuta. För det är ju precis det här vi drömt om.
Sanningen är att det vi inte hinner nu kommer vi heller inte kunna skörda senare. Därför gäller det att lägga i den sista växeln, kämpa på några veckor till och sedan få njuta av allt som vuxit fram.
Snart är det dags för blomning, skörd och långa sommarkvällar i trädgården. 🌱🌸☀️
Och då känns varje timme värd det.