Soulsaga Art

Soulsaga Art ✨️Intuitivt måleri och Själsmålningar med budskap är min Själs kall. Välkommen att följa min resa.✨️

🌿Måla utomhus🌿Det är den bästa medicinen. Jag satte mig på min veranda och började måla intuitivt medan fågelsången glit...
21/05/2026

🌿Måla utomhus🌿

Det är den bästa medicinen.
Jag satte mig på min veranda och började måla intuitivt medan fågelsången glittrade i öronen.
Min vän, talgoxen "Pyret" kom snabbt och gjorde mig sällskap. Vi har umgåtts under några veckor och jag har matat hen med solrosfrö.
Nu även ur min hand.
En magisk upplevelse. ✨️🙏✨️

Talgoxens budskap enligt Solöga är att känna Tillit.
Precis som Pyret visar mig tillit så ska jag också känna tillit för Världen.

Ett fantastiskt budskap trädde även fram i målningen jag gjorde, från Ärkeängel Mikael och min Änglahund Billy. Det kommer presenteras när målningen är helt klar. ✨️

Jag ser framemot många stunder av intuitivt måleri på min veranda, trädgård eller stranden/skogen i Sommar.
På sikt kommer det troligen bli gemensamma målarevent med Soulsaga Art, men hör och nu behövs tid för läkning och återhämtning.

Önskar er ett fint veckoslut!

✨️🌿✨️💚✨️🌿✨️

🌿Painting outdoors🌿

It's the best medicine.
I sat on my porch and started painting intuitively while the birdsong sparkled in my ears.
My friend, the tallow "Pyret" quickly came and kept me company. We have been hanging out for a few weeks and I have fed him sunflower seeds.
Now also from my hand. 😍
A magical experience. ✨️🙏✨️

The tallow's message according to Solöga is to feel Trust.
Just as Pyret shows me trust, I should also feel trust in the World.

A fantastic message also came out in the painting I did, from Archangel Michael and my Angel Dog Billy. It will be presented when the painting is completely finished.

I look forward to many moments of intuitive painting on my porch, garden or the beach/forest this Summer.
In the long run, there will probably be joint painting events with Soulsaga Art, but here and now time is needed for healing and recovery.

Wishing you a nice weekend!

✨️🌿✨️💚✨️🌿✨️

✨️Livets Mörka och det Ljusa- sida vid sida✨️Det är det som är Livet.Dessa två målningar skapade jag samma dygn. Jag bör...
05/05/2026

✨️Livets Mörka och det Ljusa- sida vid sida✨️
Det är det som är Livet.

Dessa två målningar skapade jag samma dygn. Jag började med den mörka, för att få utlopp för min frustration. Sen kunde det ljusa läkande få ta plats.

Sedan jag förlorade jobbet i Augusti förra året, och blev heltidssjukskriven igen, så kraschade ekonomin helt. Utan familjärt skyddsnät så faller man handlöst.

Jag var innan det, på en plats i livet, där jag kände mig stark och strålande. Där jag kände att Allt var möjligt.
Men sakta bröt oron för ekonomin ner mig..

Jag behöver ett skräddarsytt jobb där jag får planera min egen tid efter dagsform. Men såna jobb växer inte på träd, och kan ta lite tid att finna.

Så dessa månader har jag kämpat för att få mat på bordet till mig och mina barn. Försökt sälja av en massa i hemmet, "trollat med knäna" som min älskade son sa att jag är så bra på. Stressat över att inte kunna söka välbehövlig vård när behovet vart stort, då pengar inte funnits.

Jag har fått möta min skuld och skam när jag vart tvungen att be om hjälp en tid. Men nekats hjälp av Samhället, pga att jag äger en gammal bil, som för oss är livsnödvändig. "Sälja den och lev på pengarna" säger Samhället utan att förstå hur det skulle påverka vår vardag.

Jag är helt slt stundtals av allt "trolleri" och jakten för mat på bordet och el i väggarna. Hur kan en kropp läka då?

Jag har dragit mig undan in mitt skal, för att försöka hitta tillbaka till mig själv igen. Jag har förlorat vänner, då min livssituation tyvärr påverkar vad jag kan och inte kan göra. Det går inte att blunda.

Men....
Jag tror på att möta mörkret. Möta skuld och skam. Förstå mig. Rota Ljuset i mig.
Jag har INGET att skämmas för i denna situation. Jag blev sjuk för att jag gjorde allt för andra och åsidosatte mig själv för länge. Jag gör ALLT jag kan för att mina barn ska ha det tryggt och ha en närvarande mamma som öser kärlek över dom.
Mitt i kämpandet så följer jag mina drömmar. Sjunga ut igen. Möter så fina hjälpsamma Själar. Tacksam!

Ni är många, med mig, som kämpar. Därför vill jag dela detta. Vi måste sluta skämmas. Vilken styrka vi har!

Mörker och Ljus- sida vid sida. Det Är ju det som är Livet. ✨️💖✨️

♉️ Oxe/Taurus ♉️🎉I dag är det min Födelsedag.🎉Och för att fira mig själv så målade jag mitt Stjärntecken. 💜Oxen, för mig...
28/04/2026

♉️ Oxe/Taurus ♉️

🎉I dag är det min Födelsedag.🎉
Och för att fira mig själv så målade jag mitt Stjärntecken. 💜

Oxen, för mig betyder Jordnära, Envis, lojal, uthållig och stark. Står stadigt på Jorden och har mycket värme att bjuda på, men kan också försvara sin omgivning om så krävs.

Denna Oxe kommer med ett budskap..
Just nu läker Själen gamla sår. Genom att se inåt, i sitt inre Universum. Iaktta minnen som svävar förbi likt stjärnfall. Dom slocknar så snart lärdomen förståtts eller accepterats.
Många kära minnen lyser starkt, likt stjärnor i Universumets kärna. Dom finns alltid tillgängliga att ta del av när Livet kan kännas kämpigt eller ensamt.

Ibland känns livet som en oändlig lång brant trappa att bestiga. Då är det ett steg i taget som gäller, och sen stanna upp och se sig om på allt det vackra som omger oss här och nu. Ibland snubblar man.
En annan dag känns det som vi flyger upp för flera trappsteg. Allt går lätt och du känner att du får blomma.

Papegojan hälsar: "Hela Världen är en Spegel. Min gåva till dig är att förstå dig själv." (Från Solögas magiska bok "Djurens Språk")

Det du sänder ut får du också tillbaks. Vi måste våga stå stadigt I hela vårt autentiska jag. Våga visa vår sårbarhet men även vår styrka.
Vi kan vara "för mycket" för många, som kan skrämmas av vår intensitet, men vi är helt rätt för "våra" Människor. Dom som uppskattar oss, just för att vi är "extra allt".
Vi har hellre få, genuina människor i vår flock, än en hel folksamling av ytliga bekantskaper.

Färgerna I denna målning talar om en tid av kärlek, vänskap och samhörighet, som är på ingång. (Rosa)
En tid av healing och att ladda sig själv för det som komma skall. (Turkos)
Intuitionen blir starkare och starkare. Vägen som vart i dimma börjar visa sig under Våren. (Lila)
En tid av isolering är på väg att brytas. Lugnet känns i hela kroppen och lyckan upplevs varje dag i de små och stora tingen. ✨️

Oxen hälsar:
Stå stolt på denna Jord! Du har ingenting att vika ner blicken för. Visdomen finns inom dig, I ditt Oändliga inre Universum.
Det är dags att låta din Stjärna lysa, så mycket att det återigen lyser upp och värmer människor i din närhet.

✨️💜✨️

✨️En familj av Själsmålningar ✨️Jag har fått det fina förtroendet att göra Själsmålningar till en hel familj, inklusive ...
06/04/2026

✨️En familj av Själsmålningar ✨️

Jag har fått det fina förtroendet att göra Själsmålningar till en hel familj, inklusive den fyrfota familjemedlemmen.
Jag är så tacksam för dessa varma generösa människor som jag mött tack vare konsten.

I förra veckan hade jag glädjen att göra hembesök, och få leverera hundens Själsmålning, hela vägen in i hjärtat av huset.
Och att här få se målningarna hänga tillsammans på en så fin plats i vardagsrummet, det gjorde mig så rörd.

Dom har löst det så smart, att dom köpt två ramar till varje målning. Dom har satt i målningen i den första ramen, tar bort baksidan, och så använder dom glaset i den andra ramen som baksida istället. För att lätt kunna vända på målningen och läsa budskapet på baksidan.
Det är så fint att få se Själsmålningarna få komma till sin fulla rätt hos en familj som uppskattar dom så.

Jag är så tacksam! Och så glad för att få lära känna så fina, inspirerande och starka människor. Själar som gör avtryck. 🐾

✨️💜✨️💙✨️💜✨️💙✨️💜✨️💙✨️💜✨️💙✨️💜✨️

🌿Önskar er alla en fin vecka!🌿

✨️ModersKärlek✨️Denna målning gjorde jag när jag och min "lilltjej" Bianca (11år) gjorde vår konstutmaning i förra vecka...
03/04/2026

✨️ModersKärlek✨️

Denna målning gjorde jag när jag och min "lilltjej" Bianca (11år) gjorde vår konstutmaning i förra veckan.

Uppgiften var självporträtt. Och då kände jag direkt att jag ville göra ett porträtt av oss båda tillsammans. Då hon är för alltid en del av mig. 💞

Målningen efter, gjorde jag dagarna innan hon föddes. Hon låg ofta på tvären inne i magen, till och med in i det sista så gjorde hon kullerbyttor.
"Lilla My", och "Bimbim" Var smeknamn hon fick i magen. Och Bimbim använder jag fortfarande ibland. 😍 Bim- Från "Bebis I Magen".

Bianca är optimisten själv. Alltid redo att peppa och hjälpa.
Hon log redan på BB. Sköterskorna sa att dom aldrig förr sett en baby le ett medvetet leende efter bara ett dygn. Förrän dom såg vår lilla Solstråle. 😍

Att få vara Mamma till mina två Hjärtan är den största Gåva och Kärlek jag någonsin kunnat få. Jag är så tacksam, för alla lärdomar dom ger mig, mitt eget växande genom moderskapet, och all Kärlek dom skänker mig. Jag är så bortskämd. 😍🙏😍

Jag tycker mycket om att måla och teckna självbiografiskt.
Nu vill jag ju föreviga även min älskade son i en målning.

Denna målning är tillägnad min dotter Bianca. Min Solstråle och Mitt Livs Prinsessa. 💞💜💞

✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️

Önskar er alla en fin Fredag!

✨️💖✨️

❤️
❤️
❤️

✨️ En Själsmålning har kommit Hem✨️För en tid sedan fick jag en förfrågan, av en återkommande kund och ny vän, om jag vi...
01/04/2026

✨️ En Själsmålning har kommit Hem✨️

För en tid sedan fick jag en förfrågan, av en återkommande kund och ny vän, om jag ville göra en Själsmålning av deras hund.

Jag blev nyfiken att testa. Jag har aldrig tolkat en hund som huvudperson, men flera gånger fått in hundar som dykt upp I budskapen i Själsmålningar.
Målningen talade sitt tydliga språk även denna gång och hela baksidan fylldes med ett budskap.

Lite nervöst men spännande så tog jag mig alltså an uppgiften. Och igår levererade jag målningen till huvudpersonen själv, samt hennes fina familj.

Den hamnade snabbt i en ram, och upp på väggen med övriga familjemedlemmars Själsmålningar, som jag tidigare tolkat.
Så oerhört fint att se dom hänga där tillsammans.
Jag återkommer med en bild i ett annat inlägg.

Jag är djupt rörd och tacksam för förtroendet, och att min Konst och intuitiva förmåga uppskattas så.

Nu har jag alltså gjort både Själsmålningar av Människor (Vuxna och barn) en Astral- tidigare-liv-målning, och en HundSjälsmålning.

Varm i Själ och Hjärta så åkte jag hemåt igår, så fylld av fina samtal och vackra vyer både inne och ute. 😍
Och vovven gav mig så mycket kel och hundgos, som tack, att jag klarar mig ett par dagar, tills nästa hundmöte.😆

✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️
Vill du beställa din egen Själsmålning med budskap, till dig själv, ditt husdjur eller en kär vän, så har jag rabatt denna månad.
April- En A4 med budskap för 555kr eller Två stycken A4 med budskap för 777kr.
✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️

🌿Dagens målning i min bok🌿              En Björkskog.Ibland händer saker i Livet som får en att nästan ge upp. När något...
15/03/2026

🌿Dagens målning i min bok🌿
En Björkskog.

Ibland händer saker i Livet som får en att nästan ge upp. När något går sönder. Ännu en motgång.
Men då kan man välja att ge upp, eller fortsätta framåt.
Jag väljer att fortsätta framåt. Gång på gång. Och jag bestämmer mig för att se det positiva I situationen. Se det jag har, istället för det jag precis förlorat. Hur kan jag göra det bästa av det jag har? ✨️

Det återanvända pappret klarade tyvärr inte tejpen, så det gick hål när jag var halvvägs. Men det hindrade mig inte från att slutföra dagens målning. Och jag tyckte om hela processen. Grönt får mig att må så bra.
Så även om denna målning är långtifrån perfekt, och inte heller jag..😅
Så vill jag lägga upp den på min sida.

Målarglädjen är det viktiga. Livsglädjen!
Önskar er alla en fin kväll och en givande ny vecka!

✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️💚✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️

🌿Today's painting in my book🌿
A birch forest.

Sometimes things happen in life that make you almost give up. When something breaks. Another setback.
But then you can choose to give up, or keep moving forward.
I choose to keep moving forward. Time and time again. And I decide to see the positive in the situation. See what I have, instead of what I just lost. How can I make the most of what I have? ✨️

Unfortunately, the recycled paper didn't hold up to the tape, so it broke halfway through. But that didn't stop me from finishing today's painting. And I enjoyed the whole process. Green makes me feel so good.
So even though this painting is far from perfect, and neither am I..😅
So I want to post it on my page.

The joy of painting is what's important. The joy of life!

Wishing you all a nice evening and a rewarding new week!

🌿✨️💚✨️🌿

05/03/2026

✨️Våga för att Vinna✨️

Här står jag och sjunger, på scenen igen efter alla år.

Hur hamnade jag här?
Jo, för ungefär ett år sedan så träffade jag en Gunilla på Global Living. Vi började prata musik. Hon var jättetrevlig. Varm! 😍
Hon skulle uppträda tillsammans med fantastiska livskonstnären .erichsen och deras band, på Maddes födelsedagsfest. En så fin och bra spelning. ❤️-värmande och inspirerande.
Madde har dessutom så generöst peppat mig i ett meddelande som betydde så mycket. Följ hennes kloka texter om hennes tuffa men vackra livsresa på hennes sida. Hon är en av de starkaste klokaste människor jag stött på.❤️ Hon har fått mig att våga NU inte sen. ✨️🙏✨️

Så, rara Gunilla fick mitt visitkort, I fall hon skulle höra om några musiker som sökte sångerska.

En tid senare blir jag kontaktad av trummisen i AbbyNorm. Lasse.
Här börjar fröet att gro, och i Februari så var jag och testade med bandet. Det kändes toppen från start. Härliga varma bandmedlemmar med nära till humor. Jag kände mig så välkommen.

I Lördags fick jag äran att gästsjunga med dom på Carlsson på Kajen. En kväll fylld av spelglädje, humor och värme.🎶
Efteråt frågar dom mig om jag vill bli en del av AbbyNorm-familjen. Dela leadsång med Peter.
Så klart jag vill! Att få sjunga blues med inslag av rock mm, och få utvecklas med duktiga musiker, är precis vad jag vill. ✨️🤩✨️

Jag trotsade min prestationsångest och nervositet, och överraskade mig själv med att ha riktigt kul, trots att jag inte hunnit repa så mycket.

Flera spelningar är på gång redan.
Så ett av mina stora mål för 2026 tycks redan vara uppfyllt. ✨️

Att få hålla på med musiken igen.
Så tacksam att jag pushade mig själv än en gång mot mina mål.

✨️💖✨️

✨️En Själsmålning har kommit Hem✨️Jag fick ännu en gång det stora förtroendet att tolka en Själ, med hjälp av färg och p...
03/03/2026

✨️En Själsmålning har kommit Hem✨️

Jag fick ännu en gång det stora förtroendet att tolka en Själ, med hjälp av färg och pensel och att känna in hennes energier.
En Själ full med värme och ödmjukhet. En Sol för många.

Hon gav mig så vacker feedback och sa att jag fick dela det om jag ville. 🥹🙏😍

"Tusen tack för den fina målningen❤️🙏känns som att tolkningarna du fick till dig stämmer så bra på mig och den jag är🥰 jag kan ha lite svårt att tro på mig själv ibland. Det du skrev fick mina tårar att spruta, jag blev så berörd. Önskar dig en fantastisk helg, många varma kramar från ett otroligt tacksam o nöjd kund 🤗"

Jag blir så oerhört rörd av ord som dessa. Det får mig att ännu mer känna mig säker på denna livsväg att göra Själsmålningar med budskap.
Mitt främsta driv är att få skänka värme och kärlek till andra människor, genom min konst. Allt som målningen sen berättar, det förmedlar jag bara vidare, genom så passande ord jag kan hitta.

✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️💜✨️

Vill du unna dig själv en unik present, eller ge bort ett presentkort på en Själsmålning till någon som fyller år, eller förtjänar lite extra kärlek?
Du kan beställa flera Själsmålningar genom livet. Dom berättar vad du behöver höra just nu.

Det tar allt I från 2-6 veckor att få sin Själsmålning, efter beställning. I vissa fall går det att lösa på kortare tid.
Men som ensamstående mamma så påverkas mitt målarflow ibland av vardagens måsten och vabb.

Det går att dela upp betalningen. Jag om någon vet hur det kan vara att få ekonomin att gå ihop. 🌿

Skicka ett DM för mer information.

✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️🌿✨️

3/3 En Själsmålning kan bli din, GRATIS.
Jag blir så tacksam om du vill dela detta inlägg vidare, eller rekommendera mina Själsmålningar till vänner och bekanta.
Om du lyckas värva 3 nya beställningar åt mig, så får du en A4 Själsmålning med budskap gratis. Be din vän uppge ditt namn vid beställning.✨️

Varm Kram från Mig.

✨️💖✨️

✨️Våga för att Vinna✨️Starten på 2026 har vart intensiv!Så mycket spännande har börjat slå rot och växa.🌱Jag har målat p...
02/03/2026

✨️Våga för att Vinna✨️

Starten på 2026 har vart intensiv!
Så mycket spännande har börjat slå rot och växa.🌱

Jag har målat på några beställningar, och gjort några målningar för avkoppling. Men mest har jag knytit nya kontakter och sått frön inför min närmsta framtid.

Trots en av de svåraste situationer jag stått inför i mitt liv hittills, beträffande min kraschade ekonomi pga år som sjukskriven, så har jag pushat mig mot mina drömmar.
Jag har häpnat över min inre styrka själv, när jag utsatt mig för det som skrämt mig mest. För att det betyder så mycket. Och allt detta under en tid där Livet stormat rejält och jag känt mig extra ensam.

Men där har jag varit förr. Och jag fann en enorm styrka i mig själv. Och jag vågade hoppa rakt ut över avgrunden. Och där beredde jag ut mina vingar, och dom bar.
Jag flög! Högre än jag vågat hoppas. 🤩

Att få stå på en scen igen, med så duktiga härliga musiker, och göra det jag älskar. Sjunga! Det var värt allt!

✨️🙏✨️

Denna målning gjorde jag dagarna innan vårt gig, för att bearbeta min scenskräck och tysta min inre kritiker.
Jag ville manifestera mod och styrka att våga möta mina drömmar.
Och det gjorde jag. Och det lönade sig!

Jag har fått så fin respons efter vår spelning, där jag fick gästsjunga 3 låtar och köra på fler. Och det efter bara två rep.

Målningen manifesterades..
Jag vågade skina mitt ljus. ✨️🤩✨️
Sen finns det alltid förbättringspotential. Men oj vad roligt det var. 😄

Fortsättning följer..

🎶😎🎶

Adress

Västerås

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Soulsaga Art postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela